Wrap up: červen

Zdravím!
Červen určitě není stresujícím měsícem jen pro mě, ale za celých 30 dnů jsem přečetla pouze čtyři knihy. Jediným důvodem, proč není číslo přečtených knih vysoké až kamsi do oblak, je škola. Jako každý jiný student jsem musela podstoupit ty ošklivé zkoušky a dny strávené v učebnicích...
Dnes byl oficiálně poslední den školy i června, takže je čas jen na jediné: WRAP UP knih, jež jsem přečetla za tento měsíc. Pojďme se podívat!



Magický průvodce městem pod pahorkem (recenze zde)

Na začátku jsem dočetla tuto podivně nádhernou knihu o nakladateli Ollim, kterému se ozve jeho dávná láska s tím, že by u něj chtěla vydat své dílo. Olli souhlasí a při čtení oné knihy vzpomíná na všechny ty dávné časy.
Mezitím mu zmizí manželka se synem a ačkoli se Ollimu trochu stýská, neví, co skutečně chce.

V knize najdete všechno, po čem může i náročnější čtenář toužit. Příjemná směsice všemožných žánrů a pocit, jako byste se koukali na parádní film, neboť spisovatel má nepředstavitelné nadání na popisování.

Celkově se mi nápad i zpracování velmi líbilo a přečtení považuji za dobré rozhodnutí.

4,5/5 bodů



Probuzení Simona Spiera (recenze zde)

Dále jsem pokračovala knihou s gay tématikou, která se točila ohledně kluka Simona. Ten si přes e-mail dopisoval s jiným chlapcem, jehož neznal osobně. Věděl ale, že je ze stejné školy jako on a moc si přál ho poznat. Svěřovali si svá tajemství a přání, podporovali se a jednoduše si byli velmi blízcí.

Simon je fajn, pokud se neopije a nedělá ze sebe drsňáka, kterým ve skutečnosti vůbec není.
V mailech po sobě Simon zanechává příliš mnoho stop a pro onoho druhého kluka je jednodušší zjistit jeho identitu. Blue je opatrnější, ale při pozornějším čtení můžeme někdy v polovině knihy odtušit, kdo skutečně je...

Příběh se mi líbil, jen mi vadily Simonovy občasné přetvářky a jiné.

3/5 bodů


Diary of a wimpy kid - Dog days

V tomto měsíci jsem také přečetla svou první knížku v angličtině. Deník malého poseroutky je sice poněkud dětská kniha, ale na začátek je moc super i vtipná. Z těchto knih jsem již vyrostla, ale bavilo mě to.
Angličtina byla jednoduchá a obohatila jsem se o nová slovíčka.
Jen tak pro info: nebudu dělat recenzi, protože jsem to četla spíš tak pro radost a na vyzkoušení něčeho nového. Přidám zde jen body...

5/5 bodů, protože na začátek čtení v angličtině vážně fajn.



Sirotičnec slečny Peregrinové - Podivné město

Na konec měsíce jsem dočetla tuto zvláštně krásnou knihu. Těch 418 stránek jsem zhltla za pár dní! Vím, že toto je druhý díl, ale v knihovně byl k vypůjčení jen tento a já už si to skutečně chtěla přečíst. Na první díl tedy teprve čekám.
Ačkoli jsem tedy neznala začátek příběhu, řídila jsem se podle anotace, kde se první díl krátce shrnul.

V postavách jsem chvíli měla zmatek, ale později jsem se v nich dobře orientovala. Velmi mě bavily komplikace některých situací a napínavější scény. Charaktery všech účinkujících byly dokonale promyšlené a povedené. Neskutečně jsem se do této knihy zamilovala...

Pokud se ptáte na recenzi, nejspíše bude samostatný článek o všech třech knihách této série. Pochopitelně jej zpracuji až po dočtení (které bude nevím kdy, vzhledem k tomu, že v naší knihovně je to vypůjčené neustále)

5/5 bodů

Co jste za tento měsíc přečetli vy? 








Komentáře

Starší články