WRAP UP: červenec

Zdravím!
Taktéž vám tento měsíc neuvěřitelně rychle utekl? Zdá se mi, jako by červenec začal tak před pár dny, ne týdny! Ale utěšuji se tím, že před sebou mám ještě jeden měsíc, ale co si budu nalhávat, ten uteče ještě rychleji! ☹
Abych ale už netesknila, pojďme se podívat na něco mnohem krásnějšího a to na knihy, které mi dělaly společnost při prvním volném měsíci!






Prázdniny jsem začala s knihou Neobyčejný kluk, jež je kapku smutná, veselá i nádherná. Poselstvím této knihy je vědomí, že skutečná krása se opravdu ukrývá uvnitř, ne na povrchu.
August trpí jakýmisi syndromy, které na jeho obličeji způsobily pěknou paseku, tudíž bývá terčem posměchu. Jeho starší sestra se jej snaží chránit, ale ve skutečnosti ji vlastně trochu rozčiluje, že se celá rodina točí jen kolem Augusta a ona musí stát stranou.
Knížka je v podstatě dětská, je i tak jednoduše napsaná. Já jsem si ji chtěla přečíst už dávno, ale dostala jsem se k tomu až teď. Zpočátku to vypadalo na čtení na pár dní, ale nakonec jsem si u ní musela dát pauzu, protože mě to úplně nebavilo. Ale dočetla jsem ji a jsem za to ráda.



Dále jsem pokračovala Kosmonautem z Čech, na nějž jsem psala i recenzi. Tuto knihu mi poslaly Megaknihy, s nimiž jsem navázala svou první spolupráci.
Nechci se u této knihy moc vypisovat, protože si o ní můžete přečíst ve výše zmiňované recenzi, ale tak krátce: Jakub Procházka by byl vlastně docela obyčejný muž, kdyby neletěl do vesmíru prozkoumat podivný oblak Chopra, jenž se nachází mezi Zemí a Venuší. Česko se roku 2018 raduje, neboť konečně vyšlou prvního Čecha do nekonečného prostoru. Jakub se rozloučil se svou ženou Lenkou a na osm měsíců vyletěl sbírat vzorky Chopry a přemýšlet nad tím, co je pro něj důležité. 
Zčistajasna před ním stojí tvor, Hanuš, a i když z něj má Jakub chvíli strach, brzy se dají do řeči a řeší spolu vše množné i nemožné. Hanuš je skvělý přítel, ale rychle vyjídá zásoby Nutelly.
Muž si s sebou do vesmíru přinesl i problémy a břímě minulosti, jejichž podstata vyplouvá napovrch

Tato kniha pro mě byla zajímavou zkušeností, neboť sci-fi a podobné moc nečtu. Do stropu jsem z ní ale neskákala, i když obsahovala mnoho nádherných a zajímavých myšlenek.


Tíha vesmíru je název další knihy od autorky Jennifer Niven, již jsem doposud považovala za opravdu skvělou spisovatelku. Tato její další kniha nebyla takovým lahodným soustem pro mé čtenářské nároky, neboť to bylo jedno velké klišé. Knihu jsem dočetla, napsala recenzi a tiše ji opustila s vědomím, že toto se opravdu nepovedlo. Inu, nesuď knihu podle obalu - i když je obálka skutečně rozkošná, příběh takový není. 



Vtipná, smutná, dojemná a hlavně sebevražedná je kniha Nicka Hornbyho - Dlouhá cesta dolů, jejíž recenzi naleznete zde
Já jsem si knihu zamilovala a s postavami jsem se opravdu těžce loučila. Ráda jsem se dozvídala jejich příběhy, které je dovedly až na střechu věžáku, z nějž chtěli skočit. 
Co je z něho dostalo dolů? Jedna z postav, která si to ještě chtěla vyříkat se svým bývalým přítelem. 
U knihy jsem se smála nahlas, což se skoro vůbec nestává. Autorův smysl pro humor je prostě dokonalý! Píše poutavým a moc příjemným stylem, který vás jen tak nepustí a je čtivý. 


Vegetariánka (recenze zde) je o něco více smutnější, i když se to tak na první pohled nemusí zdát. V knize se totiž řeší mnoho nelehkých témat, která sužují korejskou společnost. Jonghje se totiž rozhodla vzdát masa, a to její rodina opravdu nehodlá podporovat. Dopouští se tedy násilí a pomalu z nové vegetariánky tvoří blázna. 
Ta knížka mě neuvěřitelně bavila a přečetla jsem ji za pár hodin. Jonghje jsem si oblíbila a bylo mi líto všeho těžkého, čím si musela projít. 
Já vám knihu všemi deseti doporučuji, neboť je vážně zajímavá. 



Dále se přesouváme ke knize na níž jsem recenzi nepsala. Skutečně jsem ji napsat chtěla, ale vždy, když jsem k tomu měla příležitost, nějak jsem se tomu vyhnula. Tak se tedy omlouvám. 
Moc milý a hřejivý příběh, do nějž se zamilujete! Krásně vykreslené postavy, které vám budou dělat společnost si oblíbíte a budete toužit po všech tajemstvích, jež ukrývají. Dostanete se do společnosti staršího spisovatele, jehož sláva už není tak obrovská a začnete zkoumat příběhy ztracených věcí.
Anthony, spisovatel, ztratil jedinou ,,nitku", která ho spojovala s Therese, jeho mrtvou ženou a sám sobě se zavázal, že všechny ztracené věci, jež najde, se pokusí vrátit původním majitelům. Jenže umírá, a tak tento závazek spolu s domem přenechá své hospodyni, která se s tímto nelehkým úkolem musí vypořádat.
Tato kniha se sice četla pomalu, ale nesmírně jsem si ji vychutnávala! Vážně fajn čtení!



O Illuminae snad ani nic říkat nemusím. Není to kniha, jako každá jiná, protože její zpracování je zcela odlišné. Budete si číst ve spisech, dokumentech, chatech atd. Ne jako u "normální" knížky. Toto zpracování se mi vážně líbilo, protože to dodalo knize takový... neobyčejný šmrnc. 
Neznám moc lidí, kteří by si tuto knihu chválili, protože právě tento styl, jakým je kniha napsána, jim nevyhovuje. Já jsem opačného názoru, neboť já jsem si to zamilovala. Díky tomu vám čtení ubíhá rychleji a vždy se těšíte, co dalšího za zajímavý obrazec na vás vyskočí příště. 
Teď k příběhu! Ten je zvláštní a rozhodně zajímavý v dobrém slova smyslu. Taktéž strašlivý! Ale tohle všechno je jen výhodou.



Amy a Roger na cestě je předposlední kniha. Byla fajn, i když se podle anotace zdá jako klišé, zpracování váš názor kapánek změní. Není to žádné mistrovské dílo, ale na cesty, k vodě, nebo jen tak, je to fajn a příjemná knížka.
Zde přikládám anotaci z mé recenzeSeznámíte se s milou Amy, která tiše truchlí pro svého mrtvého otce a s Rogerem, který touží po vysvětlení od své bývalé přítelkyně. Amyna maminka potřebuje dostat auto k novému domu, ale to bohužel úplně nejde. Požádá tedy Rogera, kluka, jehož si dívka pamatuje jen z dětství, aby nasedl do auta s Amy a co nejdříve přijeli za ní. Jenže trasa, již matka naplánovala, se zdá neskutečně nudná. Dvojička se tedy rozhodne, že si cestu trochu pozmění a objeví tak krásy Ameriky. 



A jako poslední knihu, kterou jsem tento měsíc přečetla, zde mám Sirotčinec slečny Peregrinové: Knihovna duší, tedy třetí díl. Myslím, že i minulý Wrap up končil touto sérií...
Stále jsem nečetla první díl (děkuji knihovně, vážně), tak jsem tedy pokračovala třetí knihou, jež byla čtivá, napínavá a... zajímavá. Sirotčinec slečny P. mě vážně baví, ale ten druhý díl se mi zdál o něco lepší. V tomto díle se setkáváme s dalšími zlými postavami ale i s těmi hodnými. Procházíme Londýnem a snažíme se zachránit uvězněné Podivné. 

Tento měsíc jsem tedy přečetla devět knih, což je podle mě opravdu dobré nato, že jsem často nebyla doma. Tak nějak si ale myslím, že příští měsíc takto hojný nejspíše nebude...

A co jste za červenec přečetli vy? Dejte mi tipy na nějaké další knihy, neboť těch není nikdy dost! ☺















Komentáře

  1. Illuminae a Vegetariánku si chcem veľmi prečítať i ja, už dlho ma lákajú a vyzerá to na fajn čitateľský zážitok :) Inak si toho prečítala neúrekom, páni, a toľko zaujímavých kníh! Ja som osobne taký pomalší čitateľ a keď dám za mesiac štyri knihy, tak sa cítim ako víťaz :D Joj, ale teraz som dala len dve, avšak určite odporúčam Klamárov od Lockhartovej, ak si teda nečítala. U vás vyšla pod názvom Ostrov Lhářů a je to naozaj zaujímavá a nevšedná YA, na zamyslenie ;)
    Prajem ti teda krásny deň a mnoho úžasných kníh za mesiac august, teda srpen :D Maj sa krásne...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oboje knihy jsou vážně super! Jen do toho :) No, devět knih je můj rekord. Přes školní rok jich přečtu nanejvýš pět 😂
      Joo, o té knížce jsem už několikrát slyšela, tak bych se po ní konečně mohla kouknout! Díky moc za připomenutí :)
      I tobě hezký den a plno krásných knih v novém měsíci! ❤

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za váš komentář!

Starší články