Rudý pes

Skoro po měsíci sepisuji článek... No, mohla bych vám to alespoň trochu vyjasnit. Sice jsem knížky četla, ale vždy, když jsem chtěla napsat recenzi, něco mě od toho odradilo a já to nechala plavat. Myslím, že nejvíce to bylo kvůli tomu, že jsem na dané knihy četla již několik recenzí a já nechtěla omílat to stejné. A taky jsem jaksi pochybovala o mých schopnostech napsat vážně povedenou recenzi. Inu, tato taktéž není dokonalá, ale jednoduše jsem se s vámi chtěla podělit o mé pocity.



Ráno jsem začala hledáním mé legitimace do knihovny (neúspěšně), pak jsem s knížkami na vrácení nasedla na kolo a vyjela do té naší staré budovy plné papírových pokladů. V pořádku jsem dorazila, vzpomněla si na těch pár knih, které jsem pozvala na několika denní návštěvu k nám domů a pak šla na brigádu. Takto jsem se seznámila s Rudým psem, ale až doma jsem ho nechala vstoupit do mého srdce.

Rudý pes je kniha o rudém psovi, jenž je tak trochu cestovatelem. Dovede stopovat auta a autobusy, dorazit na jím určené místo, sehnat potravu, najít nové zvířecí i lidské přátele, přenocovat a pak se bezpečně dostat zpátky domů do severozápadní Austrálie. Inu, každý ho má rád, až na pár přízemních lidí, kteří nedají dopustit na pravidlo: Psům vstup zakázán. Ale jeho jediným pánem se stane řidič autobusu pro dělníky.
Příběh Rudého psa je dojemný a hravý, jak už je u autora zvykem.


Kniha sice vypráví o dobrodružstvích psa, ale taktéž se zajímá o nás - o lidi. O tom, jak dovedeme být milí i krutí, a jak "chráníme" svá stáda zabíjením jiných zvířat, či jak nedokážeme udržet touhu zastřílet si. Postavy v této knize zobrazují všechny výše vypsané vlastnosti, a i přes jejich jednoduchost jsou dobře rozvinuté. 


Ve mně zanechal ten uličnický a inteligentní pejsek moc nádherný, milý a přesto bolestivý pocit. Oblíbila jsem si ho pro jeho odvážnost, již předvádí svými cestami. I tak je ovšem zranitelný, jako každý jiný živý tvor. Kolem sebe má ale mnoho dobrých lidských přátel, kteří ho nenechají ve štychu. 

Dílko jsem přečetla za jeden den. Napomohla tomu ohromná čtivost a taky jen těch pár stránek.
Má to myšlenku a dobrý nápad, akorát tak nějak nevím, co tím vším chtěl autor říct. Možná jen poukázat na naše chování vůči zvířatům, odhalit jejich zranitelnou a sebevědomou duši.
Tak tedy, neskutečně se mi to líbilo a jsem ráda, že jsem se s Rudým psem setkala. A věnovat mu i váš čas je zajisté dobrým rozhodnutím (obzvláště pokud jste milovníkem psů)

Snad se vám tato kratičká recenze líbila, ale tak nějak se nedá vypsat názor o tří tisíci znaků na knížku o 120 stránkách. Jistě chápete. 
Budu ráda za váš názor/komentář. Četli jste knížku? Pokud ne, zaujala vás? 

Komentáře

  1. Tak o tomhle jsem nikdy neslyšela, díky za tip! Vypadá to sympaticky útle a já bych možná měla chvíli praštit s bichlemi, jestli chci splnit Goodreads challenge :D A myslím, že recenze je moc pěkná, vykašli se na jakoukoli nejistotu ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě to byla taky novinka :)
      No, s bichlemi se výzvy plní o něco složitěji 😂
      Díky moc za podporu! ❤

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za váš komentář!

Starší články